...
cursor
Skip to main content

Zo maken wij er geen mengelmoosh van

Wat krijg je als je 4 creatievelingen loslaat op één project. 1001 ideeën natuurlijk, maar deze moeten nog wel vertaald worden naar een tof product. De juiste tools zijn hierbij cruciaal om de projecten succesvol te tracken, beheren en uit te voeren. Om je mee te nemen in onze creatieve keuken hebben wij een opsomming gemaakt van de tools die wij voornamelijk gebruiken:

Pipedrive

‘Wat had ik ook alweer afgesproken?’. Deze vraag wil je natuurlijk voor jezelf maar ook voor je klant vermijden. Een CRM-platform helpt hierbij om het overzicht te bewaren. Wij gebruiken zelf Pipedrive hiervoor.

Pipedrive helpt ons om de (verkoop)status van een project te managen en notities eraan toe te voegen. Het werkt zogezegd middels een ‘tile-form’ hierbij heb je een overzicht van alle lopende projecten in de verschillende fasen. Lekker visueel; houden we van!

Asana

Het project is binnen en dan? To-do lijstjes natuurlijk! Niet dat ons hele kantoor nu vol is geplakt met gele memoblaadjes (al heeft dat ook wel een vibe). Om de projecten te managen gebruiken wij Asana. Met Asana kun je projecten en taken plannen, deadlines stellen en de voortgang in real-time volgen.

Alle taken kun je per teamlid en project toevoegen, wat de samenwerking en communicatie erg bevordert. Het werkt ook erg goed samen met Pipedrive; dus zodra een project akkoord is staat er zogezegd een nieuw to-do memoblaadje klaar.

Adobe Creative Cloud

Deze tool is onmisbaar! Het is eigenlijk geen tool maar een suite van allerlei verschillende applicaties. Letterlijk alles wat maken, maken wij met behulp van Adobe Creative Cloud. Het omvat essentiële tools zoals de bekende Photoshop, Illustrator, InDesign, Premiere Pro, After Effects maar ook Adobe XD, Lightroom en noem maar op. Van grafisch ontwerp tot aan webontwikkeling. Mr. Adobe is onze vriend!!

Google Analytics

Data. Het is niet visueel (ofja niet visueel spannend) en daarom ook niet onze meest gewaardeerde kant, maar ooh zo belangrijk. Hoe doen posts het online? Wat voor traffic hebben we op onze website? Wat is de bounce-back rate voor verschillende pagina’s.

Het heeft allemaal te maken met data. Google Analytics is een tool die wij hiervoor gebruiken. Het biedt diepgaande inzichten die essentieel zijn voor het optimaliseren van marketingstrategieën en het meten van de effectiviteit.

Leave a Reply